دوران شیرین!!! دانشجویی

دوران شیرین!!! دانشجویی
پرستاری شازند 91

جعفري

اين سبزي سرشار از ويتامين A مي باشد . كلسيم ، منيزيم ، آهن ، مواد آنتي اكسيدانت و ويتامين C نيز در اين گياه ديده مي شود . اين گياه در بهبود زخمها ، آبسه ها و براي خروج چرك از آبسه ها و بهبود كاركرد كليه ها ، كبد ، دستگاه ادراري ، معده و حركات روده بزرگ سودمند مي باشد . مصرف طولاني مدت آن سبب كاهش فشار خون و تنظيم ضربان قلب مي شود . دردهاي معده را تسكين مي دهد . براي استفاده ، بهتر است هميشه در آخر طبخ به غذا اضافه شود. مي توانيد پس از خرد كردن آنرا در يخچال نگهداري كنيد .

سير

داراي مقدار نسبتاً زيادي آب و كربوهيدرات است . باعث كاهش فشار خون و بهبود مشكلات انعقادي، كاهش LDL ( ليپيد با دانسيته پايين ) و تقويت سيستم ايمني مي شود . مانع آترواسكلروز و پيشگيري كننده از حملات قلبي است . محتوي ماده‌ايست كه مانع از رشد و تجسم باكتري ها و قارچها مي‌شود . همين ماده باعث بوي تند سير است . قرصهاي سير بدون بو و فاقد اين خاصيتها مي‌باشند . همچنين دفع سموم از طريق پوست و بهبود عملكرد ترشح آنزيمهاي گوارشي را سبب مي شود .

براي نگهداري آن بهتر است در جاي سرد و خنك نگهداري شود و همچنين تاريك و دور از پياز و سيب زميني باشد ، زيرا آنها بوي سير را به خود مي گيرند .

سير حاوي مس ، روي ، پتاسيم ، فسفر ، منيزيم ، آهن ، كلسيم ، ويتامين C ، ريبوفلاوين ، ويتامين B6 ، ويتامين C مي باشد .

پياز

پياز سرشار از ويتامين C و پتاسيم مي باشد . ويتامين C موجود در پياز تا شش ماه ماندگاري دارد ، حتي جوانه پياز هم سرشار از ويتامين C مي باشد . بهترين پياز ، پيازي است كه پوست زرد ، سفيد و يا قرمز داشته و سفت باشد . اگر پيازي را برش زديد و قصد نگهداري آنرا داريد ، در بسته بندي كامل و بدون هوا نگهداري كنيد . همچنين موادي چون فولات ، ويتامين B6 ، اسيد پانتو تنيك ، نياسين ، ريبوفلاوين ، كلسيم ، آهن ، فسفر ، منيزيم ، مس و منگنز و روي هم به ميزان كمتري در پياز وجود دارد

باميه

اين گياه غني از ويتامين C ، ويتامين B ، ويتامين A ، فولات ، منيزيم ، پتاسيم و كلسيم مي باشد. در حين انتخاب بهتر است انواع كوچك ، تازه ، يك شكل و سبز رنگ انتخاب شوند . باميه به مدت 3- 4 روز در يخچال به صورت شسته نشده و در پلاستيك قابل نگهداري مي باشد . شستشو بهتر است در زمان مصرف صورت بگيرد .

يك فنجان باميه 33kcal انرژي دارد.

 

انار

اين ميوه غني از ويتامين C و آهن مي باشد و آب اين ميوه مدر ( ادرار آور ) مي باشد . مصرف آب انار رقيق شده در بيماريهاي مجاري ادرار . مشكلات كيسه صفرا مفيد است .

بهتر است اناري انتخاب كنيد كه پوستش براق باشد و كدر و خشك نباشد .

يك انار متوسط 105kcal انرژي توليد مي كند . از نظر فولات هم نسبتأ غني است .

همچنين داراي B2، نياسين ، اسيدپانتوتنيك و ويتامين مي باشد .

فلفل

سرشار از مواد غذايي است . نسبت به وزنش از ويتامين C زيادي برخوردار است . فلفل قرمز ، حتي از نظر پيش ساز ويتامين A ( كاروتنوئيدها ) نيز غني مي باشد و اين در جلوگيري از حملات قلبي و سكته هاي مغزي مؤثر است . فلفل داراي ويتامين A ، فولات ، ويتامين B6 ، نياسين ، ريبو فلاوين ، اسيد پانتوتنيك ، روي ، سديم ، پتاسيم ، فسفر ، منيزيم ، آهن ، كلسيم و... از مواد مغذي است كه در فلفل يافت مي شود . فلفلي كه انتخاب مي كنيد مي بايست سفت و براق باشد و پوست آن بدون چروك باشد و نسبت به اندازه اش سنگين باشد .

طالبي

مغذي ترين ميوه هاست ، غني از پتاسيم ، ويتامين C و بتا كاروتن است . حاوي ويتامين A است و سه برابر بيشتر از سيب ويتامين C دارد . محتوي ماده اي است كه در درمان بي خوابي و اضطراب مفيد است . يكي از عوامل قوي براي جلوگيري از سرطان روده و ملانوم است . غذاي مناسبي براي كاهش وزن است . بهتر است با پوست آن استفاده شود .

پرتقال

پوست پرتقال رنگ هاي مختلفي دارد و سبز بودن آن دليل نارس بودن نيست . آب پرتقال تازه آنزيم هاي مفيدي دارد كه در اثر كنسرو شدن و فريز شدن اثر خود را از دست مي دهد . سرشار از ويتامين C است داراي ويتامين A ، فولات و ساير ويتامين ها به ميزان كمتر مي باشد . پتاسيم ، فسفر ، منيزيم ، كلسيم از املاح معدني موجود در پرتقال مي باشد . براي انتخاب پرتقال بهتر است انواع پوست نازك و سنگين انتخاب شود .

 

تربچه

يك منبع عالي براي فولات ، پتاسيم و ويتامين C محسوب مي شود . تربچه باعث پاكسازي حفره هاي سينوس و بهبود گلو درد مي شود . از كالري كمي برخوردار است ولي غني از گوگرد و آهن و يد مي باشد . تربچه بايد تازه و سفت باشد و بهتر است انواع كوچك و متوسط آن انتخاب گردد . ميزان كمي فسفر ، سديم ، روي ، كلسيم ، ويتامين B6 نيز در آن موجود مي باشد .

زيتون

روغن زيتون باعث كاهش احتمال ابتلا به بيماري هاي عروق كرونري (قلبي) مي شود و نيز خطر ابتلا به سرطان پستان را كاهش مي دهد . ويتامين E موجود در آن اثر آنتي اكسيدانت دارد و اين اثرات را موجب مي شود. همچنين روغن زيتون داراي يك ماده آنتي اكسيدان ديگر به نام پلي فنول است كه باعث كاهش LDL و مانع آترواسكروز مي گردد. بهتر است روغن زيتون در داخل يخچال نگهداري شود . در خارج از يخچال اثر محافظتي خود را از دست مي دهد . همچنين زيتون حاوي كلسيم ، آهن ، منيزيم ، پتاسيم، ويتامين A و ويتامين C مي باشد .

سيب

اين ميوه حاوي بتا كاروتن ، پتاسيم ، فيبر و ويتامين C است . پتاسيم در پوست اين ميوه است . حاوي ماده اي مي باشد كه باعث جذب و دفع سموم مي شود . در بهبود عملكرد سيستم گوارش مؤثر است . بهتر است سيب با پوست مصرف شود . اگر پوستش چرب است بهتر است بدون پوست مصرف شود .

در انتخاب سيب بهتر است ، ترد و سفت باشد . حاوي فولات ، ويتامين A ، تيامين ، كلسيم ، منيزيم ، فسفر ، پتاسيم نيز مي باشد.

شلغم

سرشار از ويتامين Cو كلسيم وپتاسيم مي باشد . داراي ويتامين A ، ويتامين هاي گروه B ومنيزيم است. شلغم خوب بايد سفت و سنگين باشد .ريشه كمي داشته باشد . رنگش سفيد متمايل به ارغواني يا صورتي باشد .

بهتر است به صورت خام مصرف شود .

سلنيوم ، منگنز ، مس ، روي ، سديم ، فولات ، نياسين ، تيامين هم در شلغم يافت مي شود .

گوجه فرنگي

گوجه فرنگي منبع بتا كاروتن ، ويتامين C ، ويتامين A ، فيبر ، پتاسيم ، آهن ، منيزيم ، ليكوپن ، كلسيم، مي باشد . با خوردن يك گوجه فرنگي نياز نيمي از ويتامين C روزانه شما برآورده مي شود.

ليكوپن موجود در گوجه فرنگي عاملي ضد سرطان و بيماري هاي قلبي است . گوجه فرنگي حرارت ديده خواص خود را ازدست مي دهد . مصرف گوجه فرنگي سبز براي كليه مضر است .

درحين انتخاب بهتر است ، انواع قرمز و گوشتي را انتخاب كنيد . انواع خيلي رسيده كه زدگي و له شدگي دارد را انتخاب نكنيد


نظرات شما عزیزان:

mahdi hasanbeig
ساعت20:30---13 آذر 1391
vase parastara kheili be dard mikhore
mitonan to amoozeshhaii ke be mariz midan kheili mofid bashe!

mamnoon


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:جعفري سير مشكلات انعقادي ويتامين C فلفل باميه , ] [ 13:25 ] [ مهرداد براتی ]
درباره وبلاگ

درختان خشک و عریان بودند ، آسمان ابری ، شاید هم صاف و بی ابر بود.وقتی در دومین ماه فصل سرد سال به هم ملحق شدیم و کتاب عشق پرستاری را آغاز نمودیم ،با هم عهد بستیم که همچون درختان ، سبز شویم و در لباس سفید محبت ناجیان عشق باشیم و یه چیز دیگه: ما پرستاریم و قراره با پرستاری زندگی کنیم و شاید پرستاری زندگیمون بشه و همه میدونن که پرستارها روح بزرگی دارن پس بیاین... اینجا وبلاگ دانشجویان پرستاری ورودی 91دانشگاه علوم پزشکی اراک ، دانشکده پرستاری و مامایی است. امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد قبول بازدید کنندگان عزیز قرار بگیرد. پرستاری اراک91 . پرستاری شازند 91 .پرستاری اراک 91.پرستاری شازند91.پرستاری اراک-91
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 2177
بازدید کل : 23705
تعداد مطالب : 480
تعداد نظرات : 724
تعداد آنلاین : 1

. . .. .. ..