دوران شیرین!!! دانشجویی

دوران شیرین!!! دانشجویی
پرستاری شازند 91


جهان بر پایه ی شش عدد شگفت نگیز بنا نهاده شده است که اگر هر کدام از این اعداد حتی به مقدار بسیار ناچیز متفاوت بودند جهان بوجود نمی آمد و بشر اکنون موجودیت نداشت.
(مطالعه ی کامل این پست توصیه می شود.در صورت تمایل می توانید به پرسش های پایانی این پست پاسخ دهید)
(پست تکراری برای اعضای جدید پیج)
1) اپسیلون:برابر با 0007/. اپسیلون مقدار نسبی هیدروژنی است که در انفجار بزرگ از طریق همجوشی به هلیوم تبدیل...
می شود.اگر این عدد به جای 0007/، 0006/ بود منجر به تظعیف نیروی هسته ای می گردید و به این ترتیب پروتون ها و نوترون ها به یکدیگر وابسته نمی بودند.دوتریوم(دارای یک پروتون و یک نوترون) نمی توانست شکل بگیرد بنابر این عناصر سنگین تر هرگز در ستاره ها ایجاد نمی شدند.اتم های بدن ما هرگز شکل نمی گرفتند و کل جهان به هیدروژن تبدیل می شد.اگر ابسیلون برابر 0008/ بود، آن گاه همجوشی چنان سریع صورت می گرفت که هیچ هیدروژنی از انفجار بزرگ باقی نمی ماند و امروزه ستاره ای وجود نداشت که به سیارات انرژی بدهد.
برابر است با 1036 که برابر است با قدرت نیروی الکتریکی تقسیم بر قدرت گرانش.این عدد نشان می دهد : N 2)
و دما های زیاد برای همجوشی را ایجاد کنند.بنا بر این ستارگان نمی درخشیدند و سیارات درون سیاهی سردی فرو می رفتند.گرانش تا چه حد ضعیف است.اگر عدد N از این کمتر بود آن گاه ستارگان نمی توانستند متراکم شوند
اما اگر گرانش حتی ذره ای قوی تر بود ستارگان بسیار سریع داغ می شدند و سوخت خود را چنان سریع می سوزاندند که حیات هرگز فرصت آغاز پیدا نکند.
3)عدد امگا: چگالی نسبی جهان : اگر امگا خیلی کوچک می بود آنگاه جهان بسیار سریع منبسط و خنک می شد.ولی اگر امگا خیلی بزرگ می بود جهان قبل از اینکه فرصت حیات پیدا کند از هم فرو می پاشید.
4)لاندا:ثابت کیهانی که سرعت جهان را تعیین می کند.اگر این عدد تنها به مقدار کمی بزرگ تر می بود با نیروی ضد گرانشی که ایجاد می کرد جهان از هم می پاشید و سریع به حالت انجماد بزرگ فرو می رفت که در نتیجه حیات را غیر ممکن می ساخت.اما اگر ثابت کیهانی عددی منفی بود جهان به شدت متراکم شده و قبل از اینکه حیات شکل بگیرد دچار فروپاشی بزرگ می گردید.
5)عدد Q دامنه ی اختلالات موج در تابش ریز موج پس زمینه که برابر با 10 به توان 5- می باشد.اگر این عدد کمی کوچکتر از این می بود آنگاه جهان به شدت یکنواخت می شد،توده ی بیجانی از گاز و غبار که هرگز به شکل کهکشان ها و ستاره های امروزی در نمی آمدند.در این صورت جهان یکنواخت،بی معنی و عاری از حیات می شد.اگر بزرگتر از این مقدار بود آنگاه در تاریخ جهان ماده زود تر به شکل ساختار های بزرگ ابرکهکشانی متراکم می گردید .
6) عدد D : تعداد ابعاد فضا:اگر فضا یک بعدی باشداحتمالا حیات نمی تواند وجود داشته باشد زیرا در این صورت محنویات جهان چیز قابل توجهی نخواهد بود.ذرات بدون هیچ برهمکنشی از یکدیگر عبور می کردند.بنابر این می توان گفت جهان هایی که در یک بعد وجود دارند نمی توانند حیات داشته باشند.در فضاهای دو بعدی نیز با این مشکل مواجه هستیم که احتمالا شکل های مختلف حیات در این فضا در نهایت متلاشی یا تجزیه می شوند.از نظر علم زیست شناسی نیز هوش نمی تواند در کمتر از سه بعد وجود داشته باشد.در فضای چهر بعدی،مشکل دیگری وجود دارد،سیاره ها دیگر در مدار خود به دور خورشید پایدار نیستند.قانون جذر معکوس نیوتون با قانون مکعب معکوس جایگذین می شود.به بیان دیگر عدد سه در ابعاد فضایی عددی ویژه است.یعنی دقیقا در فضای سه بعدی می توان به جستجوی حیات پرداخت.
(از کتاب های لرد مارتین ریس ستاره شناس سلطنتی انگلستان)
حال این سه پرسش مطرح هستند:
1.آیا خداوند تنظیمات دقیق این اعداد را با چنان دقت بالایی انجام داده است؟
2.بر طبق اثبات علم فیزیک بینهایت جهان موازی وجود دارد که در هر کدام این اعداد شگفت انگیز مقدار های مختلفی دارند پس در بین بینهایت جهان بلاخره جهانی هست که این اعداد شگفت انگیز را به خود اختصاص دهد و آن جهان،جهان ماست.آیا چنین است؟
3.جهان ممکن است تکامل یافته ی جهان های اجداد خود باشد.که جهان های اجداد هر کدام اعدادی مختلف داشته اند و وقتی که اعداد جهان فرزند تکامل یافته به این اعداد رسید حیات بر روی آن شکل گرفت؟


نظرات شما عزیزان:

ye ashegh
ساعت2:08---15 آذر 1391
in ax kheyli jalebe roohe adamo navazesh mikone

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 14 آذر 1391برچسب:جهان بر پایه ی شش عدد شگفت انگیز, ] [ 11:27 ] [ مهرداد براتی ]
درباره وبلاگ

درختان خشک و عریان بودند ، آسمان ابری ، شاید هم صاف و بی ابر بود.وقتی در دومین ماه فصل سرد سال به هم ملحق شدیم و کتاب عشق پرستاری را آغاز نمودیم ،با هم عهد بستیم که همچون درختان ، سبز شویم و در لباس سفید محبت ناجیان عشق باشیم و یه چیز دیگه: ما پرستاریم و قراره با پرستاری زندگی کنیم و شاید پرستاری زندگیمون بشه و همه میدونن که پرستارها روح بزرگی دارن پس بیاین... اینجا وبلاگ دانشجویان پرستاری ورودی 91دانشگاه علوم پزشکی اراک ، دانشکده پرستاری و مامایی است. امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد قبول بازدید کنندگان عزیز قرار بگیرد. پرستاری اراک91 . پرستاری شازند 91 .پرستاری اراک 91.پرستاری شازند91.پرستاری اراک-91
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 2197
بازدید کل : 23725
تعداد مطالب : 480
تعداد نظرات : 724
تعداد آنلاین : 1

. . .. .. ..